Plan lekcji dla szóstej klasy: Stosunki
Stosunek to liczbowe porównanie dwóch lub więcej wielkości, które wskazuje ich względne wielkości. Pomóż uczniom klasy szóstej zademonstrować zrozumienie pojęcia proporcji poprzez użycie języka proporcji do opisania relacji pomiędzy wielkościami w tym scenariuszu lekcji.
Podstawy lekcji
Lekcja ta została zaprojektowana tak, aby trwała jedną standardową lekcję lub 60 minut. Oto kluczowe elementy lekcji:
- Materiały: Obrazki zwierząt
- Słownictwo kluczowe: stosunek, relacja, ilość
- Cele: Uczniowie zademonstrują swoje rozumienie pojęcia proporcji poprzez użycie języka proporcji do opisania związków pomiędzy ilościami.
- Spełnione standardy: 6.RP.1. Uczniowie rozumieją pojęcie proporcji i używają języka proporcji do opisania relacji pomiędzy dwiema wielkościami. Na przykład: "Stosunek skrzydeł do dziobów w ptaszarni w zoo wynosił 2:1, ponieważ na każde dwa skrzydła przypadał jeden dziób".
Wprowadzenie do lekcji
Poświęć pięć do dziesięciu minut na przeprowadzenie ankiety w klasie. W zależności od czasu i możliwości zarządzania klasą, możesz sam zadawać pytania i zapisywać informacje, lub możesz poprosić uczniów, aby sami opracowali ankietę. Zbierz takie informacje jak:
- Liczba osób z niebieskimi oczami w porównaniu z brązowymi w klasie
- Liczba osób ze sznurowadłami w porównaniu z zapięciem do tkaniny
- Liczba osób z długimi rękawami i krótkimi rękawami
Procedura krok po kroku
Zacznij od pokazania zdjęcia ptaka. Zadaj uczniom pytania, takie jak: "Ile ma nóg? Ile dziobów?" Następnie wykonaj następujące kroki.
- Pokaż obrazek przedstawiający krowę. Zapytaj uczniów: "Ile ma nóg? Ile głów?"
- Zdefiniuj cel dydaktyczny na ten dzień. Powiedz uczniom: "Dzisiaj będziemy badać pojęcie proporcji, która jest związkiem pomiędzy dwiema wielkościami. Spróbujemy dziś porównać wielkości w formacie proporcji, co zwykle wygląda jak 2:1, 1:3, 10:1, itd. Interesującą rzeczą w proporcjach jest to, że bez względu na to, ile mamy ptaków, krów, sznurowadeł itp., stosunek - relacja - jest zawsze taki sam.
- Zapoznaj się z rysunkiem ptaka. Skonstruuj na tablicy planszę T - narzędzie graficzne służące do przedstawiania dwóch różnych punktów widzenia na dany temat. W jednej kolumnie wpisz "nogi", w drugiej "dzioby". Powiedz uczniom: "Pomijając naprawdę zranione ptaki, jeśli mamy dwie nogi, mamy jeden dziób. A jeśli mamy cztery nogi? (dwa dzioby)".
- Powiedz uczniom, że u ptaków stosunek nóg do dziobów wynosi 2:1. Następnie dodaj: "Na każde dwie nogi przypada jeden dziób".
- Zbuduj taki sam wykres T dla krów. Pomóż uczniom zauważyć, że na każde cztery nogi przypada jedna głowa. W związku z tym, stosunek nóg do głów wynosi 4:1.
Ocena
Podczas gdy uczniowie pracują nad odpowiedziami, przejdź się po klasie, aby zobaczyć, kto ma trudności z zapisaniem czegokolwiek, a którzy uczniowie zapisują swoje odpowiedzi szybko i pewnie. Jeśli klasa ma trudności, powtórz pojęcie proporcji, wykorzystując inne zwierzęta.
Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji dla szóstej klasy: Ratios." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/ratios-lesson-plan-2312861. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Sixth-Grade Lesson Plan: Ratios. Retrieved from https://www.thoughtco.com/ratios-lesson-plan-2312861. Jones, Alexis. "Sixth-Grade Lesson Plan: Ratios." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/ratios-lesson-plan-2312861 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu