3 sposoby na stworzenie partnerstwa, które napędza wzrost
Wspaniałe partnerstwa mają moc przekształcania zaangażowanych w nie osób i świata wokół nich. Wilbur i Orville Wright dali nam skrzydła do latania, a Ben i Jerry powiększyli nasze talie. Budowanie wspaniałych relacji partnerskich, czy to z dostawcami, klientami czy współpracownikami, wymaga wysiłku, ale kiedy się udaje, obie strony odlatują.
Kładziemy duży nacisk na siłę partnerstwa. Kiedy nasi klienci przychodzą do nas, otrzymują partnera w zakresie tłumaczeń, a nie usługę tłumaczeniową. Podzielamy ten sam etos z naszymi przyjaciółmi z firmy Sponge, wiodącej firmy zajmującej się rozwiązaniami e-learningowymi, z którą współpracujemy od ponad sześciu lat. Dlatego też w listopadzie byliśmy współgospodarzami nieformalnego wirtualnego okrągłego stołu, przy którym wymieniliśmy się doświadczeniami i dyskutowaliśmy:
- Niezbędne elementy silnego partnerstwa
- Jak budować partnerstwo, które przynosi korzyści obu stronom?
- Znaczenie wspólnych wartości dla osiągnięcia wspólnego celu
- Wskazówki i praktyczne porady, jak nawiązać efektywne partnerstwo
- Jak z sukcesem wprowadzić nowego partnera na rynek
- Rola technologii w partnerstwie
- Mierzenie wyniku końcowego partnerstwa
Jeśli chcesz posłuchać dyskusji oraz wskazówek i porad, którymi dzielili się nasi paneliści, nagranie możesz znaleźć tutaj. Było jednak kilka wyróżniających się lekcji, które podsumowujemy poniżej:
Poświęć czas na wprowadzenie nowych partnerów
"Rozmowa inauguracyjna jest dla mnie jedną z najważniejszych rozmów, jakie prowadzimy z klientem". James Foster - Account Manager
Z naszego doświadczenia wynika, że początkowy etap nowej relacji roboczej to czas na zbieranie informacji, zadawanie pytań oraz zrozumienie oczekiwań i wymagań. Nasi paneliści wzmocnili to podczas sesji, dzieląc się swoimi technikami onboardingu. Louise, założycielka i dyrektor zarządzający Sponge, porównała to do przyjmowania nowego pracownika. Nie chcesz po prostu omówić danego projektu, ale zrozumieć i podzielić się szerszym kontekstem. Powinieneś odkryć środowisko, w którym ten projekt funkcjonuje oraz informacje ogólne, które doprowadzą do głębszego zrozumienia po obu stronach. To oczywiście wymaga czasu, ale dzięki dobremu wprowadzeniu nowych partnerów można zapewnić wszystkim sukces.
Zrozumienie, słuchanie i zarządzanie oczekiwaniami
"Większość ludzi nie słucha z zamiarem zrozumienia; słuchają z zamiarem udzielenia odpowiedzi". Susan Lankfer, Head of Client Relations
Z dobrym onboardingiem wiąże się zrozumienie oczekiwań. Również w tym przypadku nasz panel podzielił się swoimi doświadczeniami w zakresie zadawania wielu pytań i aktywnego słuchania odpowiedzi. Jasne sprecyzowanie oczekiwań od samego początku oznacza, że wszyscy zaangażowani pracują na ten sam wynik. Może to zaoszczędzić obu stronom problemów na późniejszym etapie projektu. Zarządzanie oczekiwaniami gwarantuje, że żadna ze stron nie będzie rozczarowana wynikami. Nigdy nie obiecuj za dużo i nie dostarczaj za mało.
Zacznij od właściwej stopy, usuwając założenia i zadając właściwe pytania, aby zrozumieć, co jest potrzebne. James, Account Manager w Sponge, powiedział nam, jak często ludzie mogą myśleć, że praca w partnerstwie jest czasochłonna. On jednak twierdzi, że chodzi tu raczej o zdobycie prawdziwego zrozumienia, abyśmy jako dostawcy mogli lepiej służyć klientom.
Zarządzanie nieoczekiwanymi sytuacjami i wykorzystywanie szans
"Jeśli upuścisz piłkę, wtedy zdecydowanie masz pewną swobodę działania, jeśli masz dobre, silne relacje". Lyn Bromley*, Dyrektor Zarządzający, First Impressions Training Ltd.
Jak w życiu, w każdej relacji zawodowej, zdarzają się momenty, kiedy sprawy nie idą zgodnie z planem. Sygnałem dobrego partnerstwa jest umiejętność pozytywnego reagowania na te momenty i wspólnej pracy nad znalezieniem właściwego rozwiązania. Emily, Senior Account Manager, podsumowała ten punkt mówiąc, że jeśli sprawy nie idą zgodnie z oczekiwaniami, należy wykorzystać to jako okazję do wykazania się uczciwością. Jeśli zareagujesz szybko i pozytywnie, może to nawet zwiększyć poziom zaufania w relacji.
Więcej na: http://lingua-projekt.pl