Wielojęzyczne wyszukiwanie głosowe Porady SEO dla tłumaczy

Zajmowanie się optymalizacją wyszukiwarek (SEO) w wielu językach może wydawać się mroczną sztuką nawet w najlepszym momencie. Tak samo jest w przypadku SEO w jednym języku. Teraz jednak dziedzina tłumaczenia stron internetowych stała się jeszcze bardziej skomplikowana, w związku z ewolucją głosowego SEO.

Czym jest voice SEO?

Voice SEO odnosi się do korzystania z urządzeń takich jak produkty Amazon's Echo i Google's Home w celu przeglądania stron internetowych. Sposób, w jaki prosimy takie urządzenia o informacje, bardzo różni się od sposobu, w jaki wpisujemy rzeczy do przeglądarki. Wpisywanie terminów do wyszukiwarki polega na efektywności - wyszukiwaniu potrzebnych nam informacji w jak najmniejszej ilości słów. W przypadku wyszukiwania głosowego terminy, których używamy, są jednak zazwyczaj bardziej rozmowne - zadajemy pytania, a nie tylko wpisujemy frazy kluczowe. To właśnie odróżnia Voice SEO od zwykłego SEO.

Dlaczego voice SEO jest ważne?

Według Gartnera, 30% wszystkich wyszukiwań online zostanie dokonanych bez ekranu do 2020 roku, podczas gdy comScore twierdzi, że 50% wszystkich wyszukiwań do tego czasu będzie wyszukiwanych głosowo. Do 2022 r. 55% wszystkich gospodarstw domowych w USA będzie miało inteligentnego mówcę, w porównaniu z 13% w 2017 r. (według OC&C Strategy Consultants).

Wyszukiwanie głosowe to już duża nowość i będzie się zwiększać. Dlatego właśnie wyszukiwanie głosowe SEO stało się tak ważne tak szybko. Sposób, w jaki korzystamy z internetu zmienia się, więc sposób, w jaki internet przykuwa naszą uwagę, też musi się zmienić.

Wielojęzyczne SEO - od czego zacząć?

Tłumacze stykają się ze szczególnymi problemami podczas pracy nad treściami online, które zostały zoptymalizowane dla celów SEO. Słowo kluczowe lub wyrażenie, które zajmuje wysoką pozycję, a w jednym kraju ma niewielką konkurencję, niekoniecznie ma taką samą pozycję w innym kraju. W związku z tym tłumacze pracujący nad projektami obejmującymi wielojęzyczne pozycjonowanie stron internetowych muszą wspierać swoich klientów badaniami nad docelowymi słowami kluczowymi. Samo tłumaczenie informacji nie wystarczy, jeśli ma być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek w języku docelowym.

Na szczęście, każdy kraj ma swoje własne programy do badania słów kluczowych, więc ci, którzy regularnie wykonują takie tłumaczenia, mają dostęp do wielu opcji oprogramowania, które wspierają ich w pracy. Bycie na bieżąco z najnowszymi programami i aktualizacjami tych programów jest niezbędne w tych szybko zmieniających się czasach.

Znaczenie snippetów w głosowym SEO

Jednym z kluczowych obszarów, w którym pozycjonowanie głosowe różni się od tradycyjnej optymalizacji, jest znaczenie snippetu. Poszczególne snippety, które znajdują się na pozycji zerowej w Google, są źródłem wielu wyników wyszukiwania głosowego w Google Home. Oznacza to, że firmy dążące do osiągnięcia tej uświęconej pozycji muszą zwracać szczególną uwagę na swoje snippety - w każdym języku, w którym publikowana jest ich strona. Ponownie, jest to obszar, w którym tłumacze mogą być bezcenne, pomagając w badaniach słów kluczowych i frazowania odpowiedzi snippets tak zwięźle i informacyjnie, jak to możliwe w języku (językach) docelowym. Według danych Search Engine Land liczba opublikowanych artykułów zawierających porady dotyczące optymalizacji fragmentów wzrosła o 178% w okresie od 206 do 2017 r., przy czym główną przyczyną był głosowy SEO.

Czas na wczesne przyjęcie

Poszukiwania głosowe nadal znajdują się w fazie "wczesnego przyjmowania" rozwoju technologicznego, ale szybko, ale szybko zmierzają w kierunku "wczesnej większości". Oznacza to, że tłumacze, którzy mogą dowiedzieć się, co powinni wiedzieć o głosowym pozycjonowaniu SEO, mają przed sobą coraz większy rynek.

Należy uaktywnić szacunki, zgodnie z którymi do 2020 r. w USA będzie 21,4 mln inteligentnych użytkowników usług głosowych. Firmy, które chcą pójść naprzód, będą musiały wcześniej niż później zaangażować się w pozycjonowanie głosowe - a tłumacze, którzy są wykwalifikowani, doświadczeni i gotowi do pomocy, będą mogli dobrze wykorzystać ten najnowszy zwrot w historii technologii internetowych.

Ostateczne przemyślenia

Czy obsługiwałeś już klientów z głosowym SEO? A może dowiedziałeś się o tym gotowy do współpracy z klientami w ciągu najbliższych miesięcy i lat? Zostaw komentarz poniżej, aby podzielić się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami w zakresie wielojęzycznego voice SEO.

Autor

Zespół tlumaczymyangielski.pl